Музика – найяскравіший компонент мистецтва танцю!

«Коли я обрала професію хореографа, мені здавалося, що тепер вивчення танців, різних танцювальних напрямків буде основною моєю діяльністю, адже я прийшла вчитися танцювати!» – пригадує Вікторія БИЧКОВА. Але серед основних компонентів освітньої програми є не тільки загальні та безпосередньо фахові дисципліни. «Теорія музики та гра на музичному інструменті» – дисципліна, яка дуже вразила Вікторію.

«На перший погляд ця дисципліна здається важкою, ти не розумієш як вона може бути пов'язана зі спеціальністю хореографа. З кожним заняттям нам відкривалися знання про музику, її стилі та жанри, побудову й структуру музичних творів, ми вивчали виразні засоби, які створюють мистецтво музики найвиразнішім за силою впливу та передачі найтонших відтінків почуттів, це такі компоненти як мелодія, ритм, лад, темп. Також ми знайомилися з таким музичним інструментом як фортепіано та опановували гру на ньому. Зараз я розумію наскільки ця дисципліна взаємопов'язана з нашою майбутнього професією хореографа. Як важливо слухати та чути музику, відчувати й розуміти її; знати, що таке сильна частка в музиці або як правильно розподілити музичний такт і зрозуміти розмір музичної композиції. Ознайомившись з теорією музики, на практичних заняттях в нас з`явилася можливість творчо підійти до методів розвитку музикальності, що в майбутній професії дуже знадобиться». 

Гуртківці розробляли метро-ритмічні вправи, які допомагали усвідомити музичний розмір, ритмічній малюнок, структуру творів, робили вправи на координацію слуху та рухів. Саме такі вправи доцільно використовувати на практиці в роботі з дітьми, адже вони сприяють формуванню таких навиків, як: відображення в русі метричної пульсації музики; осмислення побудови музичного твору, його фразування; відображення ритмічного рисунка; емоційний відгук на музику.

«У рамках роботи музичного гуртка, ми знайомилися з питаннями музичного виховання майбутніх хореографів різного віку. В праці, яку хочемо сьогодні представити, ми виділили один вид музичної діяльності – це слухання музики, яке є окремим важливим розділом музичного виховання.

Тому, метою наших колективних творчих проєктів було створення метро-ритмічних вправ з опорою на побудову музичного твору та створення емоційних портретів до музичних образів.

Вашій увазі пропонуємо вправу-гру «Маска, я тебе розумію!», яка відкрила перед нами безліч можливостей імпровізувати з музичним матеріалом, а також надихнула на подальше вивчення та занурення в мистецтво музики».

Катерина ПІЛІПІШИНА також із захопленням розповіла нам про спільний проєкт у рамках діяльності наукового гуртка. «Робота над проєктом надала мені можливість по-новому дивитися на музичне мистецтво, дещо по-іншому сприймати музику, занурити себе в певний образ. Окрім цього, хочу наголосити на тому, що завдяки проєкту я підвищила свої знання про емоційне забарвлення кожної людини, розширила уяву про можливості показу однієї й тієї ж емоції абсолютно по-різному».

«Робота у цьому проєкті надзвичайна. Приємно згадую командну роботу, всю емоційність та неймовірність спілкування без слів, – зазначає Кристина ТЮРИНА. Мені сподобалось абсолютно все: починаючи від того моменту, коли потрібно було обирати п'єсу, прослуховуючи цикл Роберта Шумана «Карнавал», до моменту передачі самих емоцій. Хоча були і певні труднощі, коли потрібно було розробити анотацію до своєї маски, а ми це робили вперше. Підсумовуючи, хотілося б зазначити, що саме така кропітка робота допомагає вчителю хореографії навчитися переносити емоції не тільки тілом, але й обличчям».


Члени наукового гуртка

«Теоретичні підходи до балетмейстерського

аналізу музичних творів»

Керівниця: Олена ЄМЕЛЬЯНОВА


Запрошуємо до перегляду

 колективного проєкту

«Маска, я тебе розумію»

від майбутніх учителів хореографії

за посиланням:

https://youtu.be/goV29Sx3mxU

Комментарии

Популярные сообщения