Кристина Шишкарьова - балетмейстер-постановник, викладач сучасного танцю

Кристина Шишкарьова
Автор семи вистав і більше сотні мініатюр, куратор, викладач сучасного танцю, лектор, віце-президент громадської організації “Всеукраїнська Асоціація Платформа сучасного танцю”, член журі численних міжнародних та всеукраїнських конкурсів, засновник і художній керівник Totem Dance Group.
Закінчила Українську Академію Танцю Класик (клас народної артистки Л.І Сморгачової), КНУКіМ, отримавши звання фахівця з сучасної класичної хореографії (куратор А. Рахвіашвілі).
З 2008 по 2013 рр. - викладач джаз модерн танцю в Kyiv Modern Ballet (трупа Раду Поклітару).
З 2012 по 2015 рр. - викладач сучасного танцю в Київському Національному університеті культури і мистецтв.
З 2010 по 2014 рр. - балетмейстер-постановник в Київському Муніципальному Академічному театрі опери і балету для дітей та юнацтва.
Зробила безліч хореографічних постановок на Міжнародні конкурси з хореографії ( «Кришталева туфелька», Чемпіонат світу з сучасної хореографії, 7-ий Міжнародний конкурс імені Сержа Лифаря, Молодий Балет Сочі та ін.).
Працювала у двох проєктах Star Academy 2 і 4 в якості хореографа і виконавця (Ліван, LBC).
2008-2009 рр. - хореограф-постановник проєкту "Танцюють всі" (1 і 2 сезон).
Проводить в середньому 60 майстер класів на рік.

Contemporary dance choreography by Kristina Shyshkarova URL: https://www.youtube.com/watch?v=mSSwVNW9rxY&feature=emb_logo.

Танцювальний спектакль від Totem dance group
"The Door"

Пам'ять про скоєне залишається нам закритою,
але почуття пережитий біль втілюється в голосі совісті.

Одна з перших київських прем'єр 2013 року - сучасний балет The Door, присвячений актуальній проблемі абортів. Ця постановка хореографа Кристини Шишкарьової у виконанні її ж колективу Totem Dance Group - без жодних спроб пафосної боротьби зі свободою аборту, але із закликом до усвідомлених дій. Ні в якому разі не дитяча прем'єра відбулася на дитячій сцені - у Київському муніципальному музичному театрі.
Складна тема та ще й в балеті, м'яко кажучи, не зовсім характерна риса наших творчих реалій. Однак для України, що займає одне з перших місць у світі за кількістю абортів, більш ніж важлива. Говорити «про це» зі сцени у нас, як правило, не прийнято або незручно.
Новий танцювальний спектакль TDG – «The Door» - езотерична повість про потойбічний світ, у якому зустрілися головні герої вистави. Їм належить розв'язати складний кармічний вузол, щоб мати можливість увійти в двері і знайти спокій. Про те, як один вчинок може змінити долю і що справедливість і любов є, якщо не в цьому світі, то в наступному.
Хореографія і лібрето Шишкарьової Кристини. Напередодні раю дочекався зустрічі зі своєю матір'ю, що не породила дитя, для того, щоб задати їй важливе питання: Чому вона не дала йому побачити цей світ? У цей складний монолог виявляються вплетені всі, хто сприяв або допустив цей гріх. І поки герої не розв'яжуть цей вузол і мати не отримає прощення, ніхто не в силах залишити простір між світами. Харон як провідник, ключник і рок невпинно стежить за подіями, зіштовхуючи персонажів у потрібному для розв'язки напрямку.
Від автора
 «Роблячи цей спектакль, я повністю відмовилася від компромісів зі своєю совістю і страхом бути розкритикованою. Постановка не народжується з мене, вона ллється барвистим потоком, вона вже живе своїм життям! Мої приголомшливі танцюристи отримають повну можливість відкритися технічно і емоційно. Це точно дуже незвичайне для мене творіння і, не дивлячись на весь його драматизм, дуже і дуже улюблене!»

Музичний супровід у балеті досить різноманітний. Від пронизаних жахом мелодій, які не просто складно сприймаються, мені, як глядачу, хотілося закрити вуха, до мелодій, які дають швидкоплинне відчуття рівноваги. Загалом весь балет тримає в напрузі, тому балетмейстер використовує твори відомих композиторів, таких як Hans Zimmer, Ludovico Einaudi, Ryoji Ikeda, Paul Leonard-Morgan та James Blake. Їх мелодії, мов американські гірки, що вирують у свідомості глядача весь твір.
На сцені ми здебільшого бачимо головну героїню та її ненароджену дитину, вони взаємодіють з людьми, спричинивши в їх житті свідомий поштовх до дій. Це відображається в дуетних формах або тріо як вибір між «за» та «проти».  Відповідність хореографічного тексту повністю гармоніює ідеї та задуму хореографічної постановки. Лексика розкриває образи героїв: дитина, яка хапається за життя, мати, яка знаходиться у стадії відчаю, лікарка, яка безжально вбиває ненароджене дитя, як це яскраво передається в балеті саме за допомогою хореографії, провідник Харон спостерігає за всіма подіями як статуя величчя, що зіштовхує людей між собою, і, звісно, чоловіки, які відвернулися від кохання. Лише одна синхронна, кульмінаційна частина, мов останній вирок жінці, момент раю або все ж таки вічні муки, бо немає пробачення таким вчинкам.
Виявлення в костюмах індивідуального характеру кожного персонажу. Головна героїня сіра, блякла, подавлена, тому вона в непримітному платті. Який виразний образ дитини, поверх тілесного комбінезону, на животі кров як символ гріха, а на спині кістки хребта як символ, поклик незахищеності таких дітей. Чоловіки, повна протилежність, з огляду можу сказати, що один статний, бо у воєнній формі, а інший бідний, бо одягнений у ганчір'я.  Лікарка також у сірому платті, інколи одягаючи білий халат, проте на її спині ми бачимо кров, певно балетмейстер каже нам, що на її руках гріх ненародженого дитя. Харон, мов приспішник диявола, у червоно-чорному одязі, дуже символічно, як для того, хто не дає пробачень за такі вчинки. Червона тканина, яка відігравала впродовж усього спектаклю, може бути уособленням декількох моментів: перший  з них - це пуповина, яка з’єднує мати і дитину, другий - кров гріха, бо у фіналі дівчина залишається самотня з цією великою грудкою страждань на її руках.
Декорації, які використовувала Кристина Шишкарьова, повністю відповідають задуму. Кольорова гама постановки сіра, чорна, червона. Двері посередині сцени - портал душ, які не знайшли спокій, на фоні дверей скелетні обличчя з чорними очима, інші декорації - це обвислі ганчір’я, подряпані штори, що повністю передає атмосферу даного балету.
Залишаю посилання на Сontemporary ballet «The DOOR» URL: https://www.youtube.com/watch?v=S2X86srbfoo


Статтю підготували здобувачка II рівня вищої освіти,
 Юлія ЯРОШЕНКО та к. п. н. Юлія ТАРАНЕНКО

Комментарии

Популярные сообщения